Twingly statistik

21 februari 2006

Stefan "med-dobbarna-före" Schwartz

Fredag, 21 April 2000

Stefan Schwartz skadades olyckligt för ett tag sedan. Omgående höjdes
frågan om att Sveriges EM-deltagande kanske kan misslyckas på grund av
detta.
För det första. EM har inte börjat. Sverige har inte spelat en enda
match i turneringen. Redan tycks vi förlorat.

Då är det banne mig inte konstigt om det går åt skogen. En sån
inställning kan man sannerligen inte ha. Man får helt enkelt inte ha den.
Och vad beträffar Stefan ”med-dobbarna-före” Schwartz så är det i sig
synd att han blivit skadad. Men jag tror inte han har SÅ stor betydelse.

Han sägs göra underverk vid sidan om plan, låt han fortsätta med det då.
Fast på plan är jag mycket tveksam till hans insatser genom åren.
Det är en ful spelare, inget annat. Visst det kanske behövs såna också,
men oftast har Stefan gått på tok för hårt fram.

Jag tycker det är bra att han inte finns med i landslaget till EM
Därför att istället får nu Sveriges landslag en unik möjlighet att spela
in någon ny lirare.
Någon gång måste landslagsledningen förnya och inte minst föryngra.

Det blev ju närmast panik bara för att Stefan försvann. Så illa ställt
är det väl ändå inte med svensk landslagsfotboll? Står vi och faller på
en enda spelare?
Då är det fel i grunden. Man kan inte bygga upp ett lag med så snäva
marginaler.

Nej, här gäller att se positivt på saken. EM kan, jag poängterar, kan
bli en rolig sak för Sverige. Men internationellt sett har vi givetvis
en bra bit kvar. Fast gick det att skrälla i VM 1994, så varför kan vi
inte göra det igen?

Det är så man ska tänka och se på saken. Vi kan inte mentalt sänka oss
redan innan EM startat.
Går det för långt i dessa negativa tankebanor är jag beredd ringa någon
hjärnskrynklare som ser till att folk får in rätt positiva bild i sina
skallar.

Inga kommentarer: