Twingly statistik

21 februari 2006

Att ta det lugnt

Tisdag, 30 Augusti 2005

Godmorgon din bittre, sure drummel.
Sa jag och tittade mig i spegeln.

Skägget behöver ansas, hårstråna ur öron och näsborrar tas bort. Sicket
jobb!
Kan du aldrig vara positiv!
Ryter jag högt.

Klart jag kan. Och då tänkte jag direkt på Saxemara IF.
Detta är en förening med stor potential. Visst nu ligger ju kanske
själva Hejan lite pyrt till för att kunna utvecklas ytmässigt, men
bortse från det ett tag nu.
Föreningen tror jag kommer att gå en alldeles lysande framtid till mötes.

Detta grundar jag på att det finns ett flertal ledare som har gedigna
kunskaper och som har sunda ideér kring detta med idrottande.
Plussa sen på materialet med ”Blå Tråden” - som jag alltid återkommer
till – gör att föreningen står på mycket solid grund.

Saxemara som by är en riktig pärla i vårt län. Det snackas om att man
vill bygga fler kåkar, mer barnfamiljer etc. Snart finns det kanske
också en cykelbana från Ronneby torg till Saxemara kyrka.
Hela byn är fantastisk.

Båtvarvet som förmodligen kommer att skyddas till kommande generationer
genom att klassas som riksintresse.
Här ligger moderna nybyggda hus tillsammans med den äldre. Och detta
utan att det ser fult ut.

Ja, jag kan ärligt säga att jag tycker om Saxemara.
Här finns små fina platser för dem som vill bada. Och inte minst köpa en
glass av Saxemara IF.
Det är alltså här ute på landet som Saxemara IF regerar.
Jämte kossor, badgäster, kyrkobesökare och husvagnsfolk.

Det är bara underbart.
Mitt i allt detta kommer så ändå allvaret i form av sportsliga
framgångar in.
Jag har vacklat många gånger på detta mål. Vad jag menar är: är det
egentligen så viktigt att ligga i höga divisioner?

Vore det inte bättre ta det lite lugnt, spela i ”femman” och bara ha det
lugnt och skönt som tjuren Ferdinand?
Samma sak är det ju med privatlivet, den så kallade karriären.

Ibland måste man ställa ner foten. Speciellt när tiden rusar iväg och
man ska så mycket, måsten som hänger likt stora ok över en.
Ställ då ner foten, på stället halt!
Strunta i disken och tvätten idag.

Ge dig själv en dag i naturen. Vandra ute, känn dofterna från skog och
mark, och titta där, herr kantarell skymtar fram.

Vad fasen betyder egentligen framgångar/karriär i jämnförelse med att få
såna upplevelser?
Just det, ingenting...och ingenting kan inte heller köpas.
Tänk på det!

Inga kommentarer: