Twingly statistik

21 februari 2006

Skruvat inlägg

Torsdag, 27 Oktober 2005

På alla läppar i veckan är:
Teflon-minister Bosse Ringholm.
Kan verkligen även denna affär kring Enskede IK och svarta löner gå
honom omärkt förbi?

Malmös Percy Nilsson fick ju skaka galler istället för att bo i ett
skruvat torn.
Fast man kan också ställa sig frågan är det kanske så att hela världen
är skruvad?

Sjuk är i alla fall George Best. Så pass sjuk att han ligger för döden.
Fast han borde egentligen varit död för länge sen om man ska vara ärlig.
Den mannen har levt ett liv som inte många skulle orkat med.
För mig är det dock den George Best som agerade på fotbollsplan jag vill
komma ihåg.

Mjällbyspelare hamnade i fyllecell efter festande.
Är det något att bråka om? Ja, faktiskt.
Därför att jag blir förbannad när folk inte fattar att man kan inte bete
sig hur som helst.
Spelar du fotboll i en klubb, så gör du det 24 timmar om dygnet, jobbar
du på ICA i kassan, så gör du det också 24 timmar om dygnet.

Nä, det är dålig stil och det ställer till ett elände för allihopa.
Och än värre är tydligen att man uppger sig vara någon helt annan
person. Ja, jisses.
Styrelsen i Mjällby har mycket att reda ut denna säsongen.
Jag trodde det räckte med journalisten som flängde in på plan och
verbalt piskade upp en domare. Journalisten var inte där i sitt arbete,
hette rapporterna.
Just det, kallades ändå för journalist.

Bäst just nu är Sydöstran som kallar Silly Season för "Silla-säsongen".

Och bra just nu är att till och med morgontrötta jag kan vara uppe i nån
enstaka gryning.

- 42 år är ingen ålder på GAIS:are, säger kompisen.
Roland Nilsson gjorde ju inte direkt bort sig mot Landskrona i kvalet.
Aftonbladet undrar om det är ett svaghetstecken för svensk fotboll eller
så att karln rent av är ett unikum.
Jag fastslår att han är det.

OBS! Ta det varligt när ni vistas ute. En hostande gräsand är just nu
det farligaste som finns på jorden.

Inga kommentarer: