Twingly statistik

25 mars 2010

Vad sa Reinfeldt?

Såg ni valdebatten mellan Sahlin och Reinfeldt?

Jag undrar vad han menade när han sa:
- Jag kommer inte höja skatten för kvinnor.

Två gånger upprepades detta. Förmodligen blir det ett nytt mantra, typ utanförskap.

Men är inte våra skatter könsneutrala?
Det trodde i alla fall jag.

Varför ska en man och kvinna beskattas olika?
Det är väl det som Reinfeldt menar?

Eller har jag missuppfattat nåt?
Herr Karlsson kanske ska bli fröken Karlsson? Allt för att komma undan med några skattekronor.

Om Reinfeldt kommer beskatta män och kvinnor olika så blir det nog en och annan som byter kön också.
Sen finns det förstås en centerpartist som har båda könen i sin manskropp.

Tillvardags är han man och när det passar är det en transroll.
Tänk så behändigt!

 

I övrigt konstaterar jag att regeringen mer och mer är en kennelklubb. Beatrice Ask var sist ute med att göra en pudel.

Hon gjorde det för att inte “missförstås”, menar hon.
Vad var det som svenska folket inte begrep i det du sa, Beatrice?
Tydligt och klart var ditt budskap.

Och även den efterföljande pudeln.

 

Nä. Byt regering i höst.
In med folk som talar empati, välfärd, pensioner, fixar jobb och utbildningar.

 

Aftonbladet: Sahlin: Jag kan lova höjd skatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Fler än jag som reagerat på detta.
Konstigt att ingen tagit upp detta.