Twingly statistik

25 mars 2010

Äntligen!! Olympus Voice Album

Har du också en Olympus Voice Recorder modell W-10, men ingen programvara?

Grattis. Jag har lösningen.
Programmet heter Olympus Voice Album och är nästan omöjligt att hitta.

Efter en månads hårt arbete hittade jag en bloggare som faktiskt lagt ut programmet. Man tackar!!!!

På Olympus hemsida finns den givetvis inte. Eftersom programvaran är på hela 28 MB, så beror det givetvis inte på att de vill spara utrymme på nån server.

Istället handlar det med all säkerhet att vi konsumenter ska kasta en fungerande sak och istället köpa nytt.

Men bloggare Paul Begley hade samma problem och hittade till slut sina programvara. Nu ligger den på hans blogg och kan laddas ner.
Åter igen, ett stort tack till Paul Begley.

Lite problem kan det bli om ni kör med Vista, vilket jag gör.
Men jag förklarar hur ni får det att fungera.

1. Ladda hem programvara på länken nedan.

2. Zippa upp filen, dvs packa upp den.

3. Kör installationsprogrammet.

4. Plugga in din Olympus Voice Recorder modell W-10 och upptäck att inget fungerar!!! Men välj att söka efter drivrutiner, till slut browsar du upp den katalog där du nyss körde installationsprogrammet ifrån.

5. Vista kommer protestera. Den kan inte verifiera dll-filen. Välj då alternativet att installera ändå.
Och hepp, programmet fungerar och nu kan du ladda in din Olympus Voice Recorder modell W-10 hur enkelt som helst.

 

Om nån önskar själva manualen till Olympus Voice Recorder modell W-10 så har jag den i pdf-format. Maila mig bara så får du den. I manualen finns också en förklaring till hur Olympus Voice Album fungerar.

Skulle du råka ut för några problem är det bara att höra av sig till mig.
Lycka till!

At last I wrote Paul Begley:
Thanks alot.
Going crazy looking for the software.

 

http://www.paulbegley.com/2008/05/olympus-w-10-voice-album-software.htm

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort tack.

Kalle Anka sa...

Underbart.
Så som jag letat.
Kanonbra och din förklaring till installationen var perfekt.

Tack.

Paul sa...

Zappa Fan -

Thanks for the link back, and I wanted you to know I am also a Zappa fan.

I was lucky enough to see him several times in the 70's in college, and in the early 80's.

I will have to scan my ticket stub and post it.

Regards,
Paul

zappa sa...

You are welcome Paul.
I´l think there is a little Zappafan in everyone. Or it should be!

I have seen Zappa also. In Copenhagen once and twice in Stockholm.
In later years I follow Dweezil in "Zappa plays Zappa".
That is great shows.

Anyway, thank you for all the help.