Twingly statistik

18 mars 2010

Byggarbetarnas musik

Jag går förbi ett klassiskt bygge.
Massa folk, skyddsutrustning på alla.
Det är hjälm och öronskydd bland annat.

Det första som händer på ett bygge är att en jättestor musikanläggning kommer på plats. Sedan skriks det ut från högtalarna som om det vore en minaret.
Oljudet är olidligt och jag förstår att de som går på bygget tvingas bära öronskydd.

Och ju bättre öronskydd, desto högre väsen från musikanläggningen.

- Kan ni inte ratta in P1 nån gång och få lite vettigt i er, istället för detta oljudet? undrade jag häromdan en byggare.
- Vaaaaaaaaa? sa han.
Jag sa inget mer.

Men jag plågas av att höra den förbannade reklamradion på hög volym. Hatar den som pesten. Jag vill inte höra.

1 kommentar:

Karolina sa...

Som jag skrattar åt dig.
Du har en underbar humor.
Man vill sluka i sig allt.

Fortsätt, skriv mycket.