Twingly statistik

17 mars 2010

Pinsamma Aftonbladet!

Sju sidor Tiger Woods!

Ja, det var dagens resultat av papperstidningen som dateras till den 17:e mars år 2010.
Man häpnar!

Avtalsrörelsen fick motsvarande två sidor. Tiger Woods är givetvis viktigare än allt annat.
Inte ens “Vi 5” gick säker, en fråga om tigern måste ju ställas.

En sexolog intervjuades och självaste Lasse Anrell skrev krönika.
Skrattretande, pinsamt, löjligt.

För detta betalar man numera elva djävla kronor.

Som tidningsköpare i 30 djävla år, varenda utgivningsdag, undrar man hur detta vansinne kunde komma i tryck.
Jag hyllar med all rätta Aftonbladet ofta. Jag länkar till intressanta artiklar osv.

Men denna skiten länkar jag bara inte upp.
Lyckligtvis är det inte ofta som jag går till attack mot Aftonbladet. Det är det inte.

Men frågan kvarstår. Hur tänkte ni, när ni satsar sju helsidor om tigern?

Mycket kan skrivas och sägas om tigern. Men så förbannat intressant är det faktiskt inte.

Å andra sidan har jag inte sett intervjuer med dessa kåta kärringar som vet vad de ger sig in i. Hur tänker de, egentligen?
Har de nåt att tänka med?
Finns det ingen moral alls hos dessa kåtingar som vill ha rikemanskött stoppade i sig?

Nog finns det frågor att ställa. Men nu vill jag faktiskt läsa nåt vettigare i Aftonbladet.

De gamla skvallertidningar som mormor och olika gammelfastrar en gång hade, är i samma genre.
Nog trodde jag att en kvällstidning som Aftonbladet skulle kunna uppvisa lite bättre journalistik än detta.

Jag ger mig fan på att det är många kritiska röster på Aftonbladet idag. Det borde vara det, om inte annat.

En offentlig ursäkt är på sin plats!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kåta kärringar!
Ja, det visade sig vara bland annat minst en porrskådis.
Så visst har du helt rätt.
Nu vill alla bara punglå iger på massa pengar. Inget annat.

Bra skrivet.