Twingly statistik

15 mars 2010

Bappelsin

- Hallå, jag skulle vilja ha en politiskt korrekt apelsin. Dessa från Israel anser jag inte vara det!
Grabben som fyllde på frukt försökte nog höra och förstå vad jag sa.
Men jag babblade vidare lite snabbt om ett skämt osv.

Grabben hann aldrig reagera på mig. Men undrade förmodligen vad ända in i glödheta var detta?

Det var sagt på lite skämt, men också allvar.
Jag kanske inte vill köpa frukt från ett land som ockuperar annan.
Kanske till och med apelsinerna är framodlade på mark som tvivelaktig?
Jag vet inte.

Men jag vet att man inte få kritisera Israel. För det ska man inte. Och om man gör det så begriper man inte vad man talar om.
Jag skiter i vilket.
Att vara politisk korrekt ligger inte för mig.

Därför köper jag inga djävla apelsiner från Israel.
Jag gör det när de satt igång med en fredsprocess och när de stoppar bygga både hus och långa murar.
Då ska jag köpa en blodapelsin från Israel.

Blodapelsin ska det vara. Just en bra symbol för allt det meningslösa våldet som pågår.
Och jo, jag tror det var just blodapelsin som den lilla grabben i radion ville svara, när det blev: Bappelsin, gubbadjävel!.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu känner man igen dig igen. Du har dina nedgångar att bli oerhört allvarlig emellanåt.
Jag vill hellre läsa om en glad och roliga Karlsson.