Twingly statistik

27 januari 2012

Mobilt blir stationärt

Ju mer mobil jag blir desto mer stationär har jag kommit att bli.

Laptopen som inköptes för bra många år sedan var ju bra. Nu kunde man sitta lite varstans och jobba utan att ha en speciell plats. Tanken var kanske god, men det fungerar ju för f-n inte.

Redan efter en vecka stod den på en plats och där har den blivit stående. Där står mitt arbetsredskap. Jag vägrar flytta på den.

Sen hivade jag ut min stationära telefon i hemmet. Den gick in i mobilen. Det var ju både bra och praktiskt. Nu kunde man ringa lite varstans. Problemet är när jag är hemma. Telefonen läggs lite varstans, utan att jag kommer ihåg var den ligger!

Nu har även den fått en hedersplats där den alltid ska ligga då jag är hemma.
Det mobila blev mer stationärt än jag hade trott.

Inga kommentarer: