Twingly statistik

14 januari 2012

Det var bättre förr

Va fan nu då? Tänkte jag och blev urförbannad.

Upprinnelsen var följande:
Jag hade gått och köpt en ny dyr teknisk sak för mycket pengar, lite under 10.000 kronor. För mig är det mycket pengar, är väl bäst att påpeka.

Trots att jag inte är nån tekniknörd så kan jag tycka det är lite kul att öppna upp en ny grej som ligger i ett paket. Väl hemma la jag paketet på köksbordet, förberedde med diverse verktyg för att forcera kartong och tejp, slog upp ett rejält tilltaget glas rödvin.

Nu skulle jag öppna upp den nya produkten och sedan smaska i mig en bruksanvisning minst lika tjock som en tegelsten. Jag såg fram emot detta.

Men vilken tji det blev. Ingen bruksanvisning alls. Bara en liten sketen papperslapp som förklarade var man kunde ladda ner den!
Jag blev rosenrasande på stubinen. Svepte rödvinet i ett drag och kände att hela denna kvällen var åt helvete.

Här hade man sett fram emot en trevlig kväll med lite mysig läsning och sen plocka med den nya produkten. Men nä, så kul ska man inte få ha det. Nä, då!
Istället tror de man ska ladda ner saker på en dator och sen skriva ut 350 sidor på sin egen skrivare. Löjligt. Har jag betalat så här pass mycket vill jag också ha valuta för pengarna.

Jag förstår vitsen med att inte trycka upp manualer och bruksanvisningar. Det handlar ju om pengar, men då vill jag också att det ska bli billigare produkter.

Av nån anledning känns det lite som samma visa med krogmomsen…

Inga kommentarer: