Twingly statistik

11 januari 2012

Förvånad? Inte jag

Regeringen får på tafsen – igen. Nu retar sig många på den sänkta restaurangmomsen. Martin Mobergs blogg med flera tar upp ämnet.

Jag är inte förvånad. Den här regeringen genomför saker av princip. Inte för att det ska bli bra. Jag får säga som mina gamla farfar alltid sa: Ska flertalet människor ha det bra i Sverige, då ska man rösta rött!
Numera hoppas jag också att det gröna partiet, miljöpartiet, ingår under samma tak.

Regeringen är ute och cyklar när det gäller det mesta. Inte minst att sedan årsskiftet höjs åter egenavgifterna för de sjuka. Flera hundralappar höjs taken med och det låter som kaffepengar, men är det inte.

Många lever knappt med näsan över vattenytan, då är det dessa hundralappar de hade behövt. Men allt stämmer enligt de riktlinjer och principer som regeringen företräder.

Ingen borde vara förvånad!

Martin Mobergs betraktelser: Dagens spolning - den dyra sänkningen av restaurangmomsen

Inga kommentarer: