Twingly statistik

16 januari 2012

Snart skiter folk i politik

Det är dags att politiker börjar ta fram breda penslar!

Den tavla över vårt land som nu alla partier är och småduttar i ger ingen översikt alls var partierna står i politiken. Väljarna tror ju att moderaterna är ett arbetarparti!!!

- De sa ju att de är det! får jag till svar.
- Bara för att nån säger sig vara nåt behöver det inte vara så, säger jag.

Nä, bredare penseldrag behövs inom den svenska politiken. Och vi måste lämna allt käbbel om personfrågor. Den svenska inrikespolitiken har nog aldrig varit så sval som den är just nu. Debattnivån är låg och väljarna skiter i vilket. Medborgarnas stora engagemang är borta.

Vad vi väljare där emot ska engageras i är alla dessa förbannande opinionsundersökningar. Varje vecka är det nåt nytt. Tja, nytt och nytt, det kan verkligen diskuteras det.

Samtidigt har vi en journalistkår som står med byxorna nere och gör ingenting. De ser vilsna ut och det finns ingen djävlar anamma i nån tidningsledning längre.
Hade jag suttit i nån ledande befattning, så skulle jag agerat så det visslade om det.

Om vi fortsätter, rent politiskt, ha detta debattklimat som råder, kommer folk att låta bli att rösta och att engagera sig.

PS: Istället för sänkt krogmoms hade jag hellre sett sänkt moms på internetabonnemang. Varför ska man ha 25 procents moms där? Borde inte all media ha samma momssats? Jag ställer frågan bara…

Martin Mobergs betraktelser: Om att vandra i otakt med väljarkåren och oförmågan att ta till sig goda idéer

Högbergs tankar: Grinig gubbe om politikens tjafs

Ulf Bjereld: Twittrande journalister 

Aftonbladet: Thomas Bodström: M är inget mittenparti

Inga kommentarer: