Twingly statistik

18 januari 2012

Snacka om rätt saker

Jag måste missat nåt viktigt.

Nämligen att Juholt  är statsminister och att det är hans och sossarnas budget som regeringen ska hålla sig till.
För annars förstår jag sannerligen inte detta ständiga dravel om Juholt och budget, varje uttalande ska nagelfaras etc.

Hur kan det komma sig att regeringen inte behöver stå till svars för någonting? Vad är det för krafter som egentligen rör sig i mitt “nya Sverige”?
Ja, inte är det ett Sverige som jag känner igen eller är stolt över.

Nu måste det till bättring på alla plan om medborgarna ska ta svensk politik på allvar. Förtroendet för dem är inte stort när man håller på och tjatar småsaker istället för att lyfta väsentligheter.

Jag kan ge ett exempel: Filippa Reinfeldt var med om att sälja ut ett sjukhus i Stockholm till några läkare. De fick det för 700.000 kronor.
Läkarna sålde det sedan vidare till ett företag och de kammade hem en vinst på 20 miljoner.

Sånt skulle vi kunna snacka om!

Martin Mobergs betraktelser: Fler juste och riktiga jobb, bättre klimat och miljö samt en skola som håller måttet

Högbergs tankar: Jag har tackat nej till SVT debatt inte rätt forum för mina tankar

Inga kommentarer: