Twingly statistik

14 oktober 2008

Var är posten?

- Ursäkta men var ligger posten? frågade kvinnan och bröt på en utländsk dialekt.
- Ehh? svarade jag.

- Vad ska du gör där? frågade jag.
- Ska skicka ett paket till Polen, svarade hon.

- Hmm. Leta upp bensinmacken här utanför centrum så kan de hjälpa dig, menade jag.
- En mack? Men ni har väl posten?

- Nä, nu i detta moderna samhälle har vi inte kvar ett posthus. Och hur man ska veta på vilka ställen de kan hantera paket, så är det rena lotteriet.
- Låter ju märkligt, sa kvinnan.

Hon trodde väl jag stod och ljög.
Följ efter min bil, sa jag.
Så jag rattade min lilla bil till macken, gick in och frågade om det gick skicka ett paket.
Jodå, var svaret.
Kvinnan tackade med en kram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hade jag gärna gett till en hjälpande Gentleman. :)
Skönt att det finns såna i dagen samhälle. --;--@

zappa sa...

Tack tilde!
Värmer gott i dessa dagar där allt går åt helvete att det finns medmänniskor.

Alltså, fler än jag då :-)
Kram