Twingly statistik

1 oktober 2008

Hos en läkare - ögonläkaren

Fick en läkare som jag inte visste var man eller kvinna.
I alla fall när jag läste namnet.

Misstänkte en felstavning.
Men det var det inte.

Och det visade sig vara en kvinna.
En förtjusande sådan.

Hon kollar in i mina ögon.
Jag vill se in i hennes.
Hon pratar ju med med mig.
Då vill man liksom se den man pratar med i ögonen.

Men nähä.
Det får jag inte.

Titta på mitt öra, titta näsan...
Säger hon.
Och står bara tio centimeter från mig och tittar djupt in i mina pupiller.

Det är ju inte jämlikt, på nåt sätt alls.
Vill också se djupt in i hennes pupiller ju.

Nä. Jag vill ha jämlika läkare.
Sedan kan det kvitta vad vi ska kolla.

När jag ska kolla prostatan, exempelvis.
Där de drar ner en vattenslang i urinröret och kollar läget.

Sånt vill man liksom se läkarna också göra ju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm..vill också se dig i ögonen.
En man som skriver på detta roliga sättet.
Underbart.
Carina