Twingly statistik

15 oktober 2008

Ny teknik - testas på fulla

Usch!
Förra helgen blev ingen bra alls.
Blev full. Lite mer än önskat.

Resultatet var en totalkatastrof när det gäller hantera tekniska saker.
Allt började med att jag "bara skulle kolla några mail".
Slutade med att jag skickade svar till fel personer...

De fattade ingenting.
Fick tillbaka ett frågetecken i mobilen via sms.
Varför skicka svar där? tänkte jag.
Jaha, nu var det mobilen som gällde.

Och jag skickade sms också.
Skickade frågetecken till i stort sett hela adressboken...
Fick ganska kryptiska svar tillbaka.
Försökte svara, men gav upp.

Kaos!
Användarvänlighet var en gång ett ord som alla som jobbade med it sysslade med.
Och vad fan kom ni fram till då?

Om man inte ens kan vara full och klicka lite på datorn eller hantera en mobil?
Då har ni misslyckats totalt.

Mitt recept är:
Låt folk supa skallarna av sig, sätt de sedan fram dessa tekniska apparater.
Då kommer ni se hur det där "logiska" verkligen fungerar.

Och vill ni ta den korta varianten.
Kontakta mig bara!

Inga kommentarer: