Twingly statistik

26 oktober 2008

Löper - springer

Ett bra löp är alltid ett bra löp.
Även om det liksom inte alls stämmer med innehållet.
Skojade vi, ibland, när jag jobbade med tidningar.

I fredags mötte jag ett löp.
En tik som löpte.
Hundägaren är en lokal krogägare.

Jag ville klappa den gamla hunden.
- Se upp! Hon är lite lömsk nu, löper, serru, lät varningen.
- Stämmer bra in på oss två också då, menade jag.

Klarade mig från hundbett, kan jag tillägga.

Men fick en berättelse till livs.
Krogägaren mötte en hel skock med andra hundägare och hundar på en trottoar.
Det var den lokala kennelklubben som skulle ut och träna sina hundar i att just vara på stan, möta andra hundar etc.

Det blev ett himla liv.
Krogägarens gamla hund vek undan svansen och tittade på de ylande hundarna.
Hundägarna till de hundar som skällde, ja, de skällde tillbaka.
Voff-voff!

En del hundägare ville säkert sjunka genom jorden, skämmas liksom.
Hur kunde våra fina hundar bara bete sig så här?

Krogägaren och hans tik visste förstås.

Vi män löper inte.
Men vi kan tänka oss att springa efter en kvinna.

Inga kommentarer: