Twingly statistik

23 oktober 2008

Oväntat besök

Hamnade på en singelmiddag i helgen.
Rätt kul, faktiskt.
Det var jag och två kvinnor.

Vi åt fint kött, sallad och massa rödvin.
Avhandlade det mesta och löste världsproblem i rasande fart.
Allt i takt med att det ena glaset efter det andra tömdes.

Sen snackade vi tv.
Bara skit-program, kom vi väl nästan överrens om, allihopa.
Fast...sen undrade nån om vi hade sett när SVT sände en helkväll på temat porrfilmer.
Jodå, det hade vi sett alla tre.

- Och kollar ni själva på porr? var ju försts följdfrågan.
Vilket man faktiskt hade kunnat räkna ut...
Lite skruvande blev det ju.

Men jag erkände.
- Jo, nog har man väl sett och annan rulle, menade jag.
Och jag var inte ensam visade det sig.
Alla tre hade sett, eller rättare sagt, tittar på porrfilmer.

När det var sagt kändes det genast bättre. Var lite som att komma ut från garderoben...
Sen blev det mest ett snack om vilken typ av filmer man gillade osv.
Ja, vi gick faktiskt in på ren teknik också.

Modern teknik, alltså.
- Jag bor lite lyhört och tycker att det kan vara jobbigt. Oftast är det ganska hög volym i filmerna, men inte när man växlar över till vanlig tv, så att säga.
Menade en av kvinnorna.
- Ja, och sen går man över till dvd:n och då blir det ju ett himla liv i lägenheten. Jag tycker det är jobbigt och skämmigt, sa hon.

- Fixa ett par sladdlösa hörlurar, perfekt. Jag har dem både till tv och stereo, sa jag snusförnuftigt.
Hon tackade för tipset.
Och vi lämnade den diskussionen och surfade väl vidare till annat. Minss inte riktigt.

Men så idag träffade jag hörlurs-kvinnan.
Vi gick och fikade, småpratade lite.
- Tack för tipset, sa hon. Hörlurarna, alltså, förtydligade hon.
- Jaha, okej. Fungerar väl bra?

Hon skruvade lite och tittade sig runt.
- Jag är nog ganska oteknisk av mig.
Hörlurskvinnan hade redan på måndagen stått i affären och köpt sina hörlurar.
Laddat upp inför en stunds avkopplande tv med sina nya hörlurar.
När kvällen kom så var det dags att testa sakerna.

I med dvd:n, på med hörlurarna.
Hon tyckte det lät lite dovt. Höjde och höjde, ljudet.
Såja, nu var det bra.
Men inte fullt så djävla bra, var det ju inte.
Förbannade Karlsson, tänkte hon nog...

När det i filmen var som allra hetast ringer det på dörren.
Hon slänger av sig lurarna.
Upptäcker att det är full volym på tv:n!!!!!!!
Innan hon hittat fjärrkontrollerna och stängt av allt, har kärleksparet i rutan grymtat och vrålat på som bara den.

Öppnar ytterdörren.
Där står exet.
- Kommer jag olämpligt, eller?

Hon bjöd inte på nåt kaffe, kan jag avslöja, i alla fall!

Fotnot: Hon hade helt enkelt glömt stoppa in den lilla proppen till tv:n. Därav allt vrålande ut i lägenheten och inte genom hörlurarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad jag skrattar åt dig, Karlsson.
Finns du verkligen?
Underbart kul.
Carina

Anonym sa...

Var får du allt ifrån, egentligen?
Så skitkul läsning.