Twingly statistik

24 oktober 2008

Lurade den fan

Ikväll är jag deppig till tusen.
Ensam.
Nån har dött.

Men öl i kylen!
Ja, jag tar till ölen och skriver lite.
Skriver inte bara här.
Skriver annat också. Men inget som publiceras, alltså.

Djävla liv man lever, egentligen.
Om det nu är ett liv!
Ibland undrar man ju om man lever...

Levern ska dock få jobba lite ikväll.
Ska ha ett par öl och sen läsa lite.
Hämtade hem nån bra bok, tror jag, från biblioteket.
Den lät spännande.

Sen gäller bara kolla vilka billighetsglasögon som passar bäst i fyllan.
Ibland går det utmärkt med +1.5 andra gånger tvingas jag bära +2.5.
Hur det nu fungerar, det vet jag inte.

På stan om dagarna måste jag kisa.
För så illa ser jag stundtals.
Folk jag möter, ser jag inte alltid. Skitjobbigt.
Och jag som gillar fotografera.

Ja, ush, här sitter man och ugglar som det stora flertalet alla andra i detta avlånga land.
Vi som lever singellivet.

När hörde ni nåt parti prata specifikt om våra förhållanden?
Just det, aldrig!
- Ni har ju inga förhållanden? säger de och skrattar.

Men, men...trösten finns.
Så länge det finns sprit, kärr och rep.
Bara till att välja min vän!
Se bara till att kärret är djupt nog, grenen håller...

- Jaha, så fina herren väljer att denna fredagskväll ta till spriten?
- Okej, väljer du de andra alternativen, så finns det nog ingen räddning, är jag rädd...

...säger en kypare, utklädd till lieman, vars ansikte döljs perfekt bakom den svarta huvkåpan.

Än en dag har jag lurat den fan!
Men, jag vet, nån dag besegras jag, det vet jag ju.
Hoppas bara innan dess ha hunnit göra nån form av avtryck.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, tråkigt med dödsfallet. Förstår att du inte är på topp nu då. /Kram! (U:et)

Anonym sa...

Känns det bättre idag? Hoppas det... *kram* (vill inte störa med ett sms i denna sena timme). Kram från U

zappa sa...

Jodå, U:et.
Lite jobbigt bara vara uppe mitt i natten och ställa om alla klockor.

Just nu varit ute i ösregnet på en tur om en mil.
Känns mycket bättre.
Kram tebax.