Twingly statistik

29 juni 2009

Stucken

Som den enorma djurälskare jag är finns det ändå djur som inte ska finnas på min kropp.
Getingar och fästingar bland annat.

En geting kolliderade rakt in i mina solglasögon igår när jag var ute och cyklade.
Det small till bra, den ramlade sen ner mot munnen och jag blåste till ungefär som när man ska stoppa en häst.

Getingen la sig snyggt i armvecket och hann sätta sin gadd i mig innan jag fick bort den. Gadden satt kvar några sekunder och pumpade in sitt gift, sen fick jag bort den.
Gjorde skitont. Fick världens blemma efteråt.

Satt och höll koll på märket och kände efter om jag mådde dåligt. Men jag klarade mig fint. Finns faktiskt folk som dör av dem ju!

Lite senare på eftermiddagen tar jag en tur i skogen.
Hemma ser jag en fästing som satt sig snyggt på låret.
Slet till och fick bort den.
Även här uppkom ett litet märke.
Idag ser det helt normalt ut.

Men jag är inte det lilla minsta snarstucken för det.

Inga kommentarer: