Twingly statistik

17 juni 2009

Får inga pengar

Onsdag.
En perfekt dag att droga ner sig lite på.

Öppnade posten som damp ner på golvet tidigareidag. Var ingen rolig läsning alls.
IAF (Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen) har nu beslutat att jag inte ska ha några pengar av staten.

10.000 kronor innan skatt handlar det om. För mig är det mycket pengar, speciellt när man inga har. Pengar som jag skulle haft utbetalada om min a-kassa gjort rätt.
Jag kan givetvis gå vidare till domstol, men hur ska jag ha råd och fixa det?

All problematik beror på massa fel som begåtts.
Och dess värre drabbas jag som enskild å det gruvligaste.
Nu orkar jag inte driva ärendet vidare, helt enkelt.
Jag skiter fullständigt i allt nu.

Ja, fy fan vad det känns djävligt ibland, alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter inget kul alls.