Twingly statistik

27 juni 2009

Ett klarläggande

Det är dags att göra vissa saker klart nu.
Sånt som ni läsare skickar i mail till mig kommer jag inte att publicera på webben, om ni inte uttryckligen säger det.
Allt som skrivs via mail är helt privat och stannar också i den sfären.

Jag har nämligen fått frågan flera gånger: om man skriver till dig så kanske du publicerar det i bloggen?
Svaret är ett rungande nej.

Eftersom jag tycker det är kul med aktiva läsare och som kommer med diverse reflektioner, är det ju bara roligt. Det är ju faktiskt också därför som jag valt att lägga ut min mailadress.

I början fick knappt ett enda mail, ska erkännas. Numera dimper det ner mellan 10-20 i veckan. De flesta är seriösa och vill skapa ett resonemang kring nåt. Kul.
Andra är konstiga muppar bara.

Mupparna dyker alltid upp när jag skrivit om sex eller sd. sd ska kritiseras och det har jag gjort många gånger. Pang, säger det i inkorgen, och mail från nån sd-dåre som knappt läst partiprogrammet.
Pang, igen och nästa dåre vet vem jag är och ska nog "fixa vissa saker" med mig.

Jag skrattar åt dårarna som tror att de är politiskt medvetna och beter sig på detta sättet. Med hot och dumheter kommer jag nog inte omvändas till sd.
Min vänsterlinje i mitt synsätt finns där.
Är stolt över att vara en vänstermänniska med solidaritet och empati.
Sen kvittar det vad dårar från sd skriver i mail.

Fast roligaste mailen kommer när det handlat om sex på bloggen. Så mycket till sex har jag nu inte skrivit. Ett par gången bara. Och då handlat om "slicka upp en kvinna i brygga".
Det har väckt reaktioner.

För mig är det den bästa sexuella handling jag kan ge en kvinna. Bättre än att stöta in den faktiskt. Jag älskar slickandet och skäms inte för det. Risken för oönskade barn är minst sagt minimal också.

Men oj, såna märkliga mail det renderar i. En del från kvinnor som säger sig vilja ha en behandling per omgående, frågor om var jag bor, telefonnummer etc.
Listan är lång.
Sjuka mail kommer också som undrar vad jag har för mer konstiga böjelser, kanske lite kiss och bajs också?

Personligen kan jag inte återge alla detaljer i de mest sjuka mailen. Men det är bra konstiga erbjudanden, kan jag avslöja.
Hur många som skrivit när de varit stupfulla över tangengtbordet vet jag inte. Men anar att merparten av de mest perversa just skrivits i ett stadie som inte kan anses som klarsynt.

På den punkten finns det förstås givetvis stora likheter mellan sd-dårarna och sex-dårarna.

Man är ingen sex-dåre bara för att man gillar slicka ett sköte!
Man är ingen politisk dåre bara för att man ogillar sd:s politik.

Man är fullständigt normal och vågar ta skit!

3 kommentarer:

Maria sa...

Skulle gärna vilja ha en sån behandling.
Du är rolig som bara den och jag misstänker att du är populär i din umgängeskrets.
Extra plus för din charm och humor.

Anonym sa...

Jag hittar inte ens din mailadress...

Anonym sa...

Hmm...glöm det.
Hittade den. Gäller ha ögon med sig.