Twingly statistik

2 juni 2009

Maud – sicken näringsminister

Centerledaren gör det ena snedsprånget efter det andra.

När bilindustrin vädjade om regeringens hjälp så stjälpte Maud dem. Hon var effektiv med dräpande kommentarer som att Saab bygger fel bilar etc.

Hur ett sånt uttalande skulle kunna göra det lättare att sälja Saab som företag, begriper inte jag. Hon borde faktiskt ställas till ansvar för såna idiotiska uttalanden.

Man kan tycka vad man vill som privatperson, men sitter man som näringsminister finns en helt annan dimension.

Och nu ska kommunerna inte få driva café! Exempelvis…
Maud måste lida av näringsbrist, eller nåt.
Sådan verksamhet bedrivs bättre av företagare slår hon till med.
Och det finns inga som helst belägg för detta alls.

Å andra sidan kan jag berätta om ett kommunalt café jag besökte nånstans i Småland. Det var en lastbilschaufför som tipsade.
Där jobbade handikappade, fysiskt och mentalt, tillsammans med vårdare.

De hade en liten servering. Man kunde få kaffe, läsk bulle och glass, ungefär. Ett otroligt ställe!
Vissa dagar i veckan var det framträde av dem också. En spel och sångglädje man sällan ser på annat håll.

Här fick de handikappade en meningsfull sysselsättning utan att man behöver ge dem konstlad terapi. Alla deltar och hjälper till efter sin egen förmåga.

Och detta kan då vara en verksamhet som inte borde få finnas enligt Maud. Jag skulle vilja se den privata aktör som kan tänka sig ta över ruljansen.

Det finns inte! Inte ens på kartan, Maud.
Mycket märkligt att regeringen är inne och petar i småbagateller kring kommunerna när det finns betydligt allvarligare saker att brottas med.

Näringsbrist i regeringen, säger jag.


Domen mot Maud är idag hård och kraftig, det ska den banne mig vara också.
Fast idag borde i mitt fall varit igår, vet inte varför detta inlägg publicerades först idag, jag har nog klickat lite fel.

Hur som helst. Läs och Aftonbladets dom:
Aftonbladets ledare: Maud Olofsson låter svensk bilindustri dö

Inga kommentarer: