Twingly statistik

3 maj 2007

Sportbladet

Sportbladet!
Det finns ingen bättre svensk blaska.

Aftonbladets satsning på detta lite rosa papper är klockren.
Varje dag fylls den av analyser, krönikor, tabeller, smånotiser etc.

Jag njuter i fulla drag när jag köper tidningen.
Dyrt är det, det kan jag hålla med om.
Men jag tycker det är värt det.
Helst skulle jag vilja prenumera på den.

Idag läser jag i Sportbladet "Sport i TV" med Frank Östergren.
Det är en kolumn där någon sett lite sport på TV och sedan liksom ger en
recension om detta.
I vanliga fall kan man läsa om att dekoren borde byta färg, eller nåt
annat helkass.

Frank Östergren gör journalistik av denna kolumn och levererar ibland
rena nyheter.
Nyheter som faktiskt borde kollas än mer och få större medialt utrymme.
Läs kolumnen, är mitt goda råd.

Och till de yngre som också skriver "Sport i TV", lär journalistik av
Frank Östergren. Coola ner det egna jaget en aning.

Noterbart är att Lasse Anrell i alla fall går hem i Sportbladet.
Jag ser det som en gruvlig revansch på Aftonbladet.
Petningen av honom från Söndagstidningen, måste räknas som en av tidningens största fadäser genom åren.

Mer Lasse Anrell och mer Frank Östergren!

Inga kommentarer: