Twingly statistik

29 maj 2007

Mest luft

Fick investera lite saker idag.
Mitt gamla stativ till kameran fick i förra veckan knäcken.
Tja, ett helt gäng grabbar gick över det så det liknade mest en åtta.
...men det är en annan historia det.

Jag beställde nya grejor över nätet. Livsfarligt ju!
Man blir bara lurad osv.
Men jag har handlat så här länge och tycker det fungerar hyfsat.
Helst skulle jag vilja gå till en lokal fotobutik.

Men det finns inga såna, någonstans.

Så jag skickade iväg min beställning.
Idag kom en avi för att hämta ut saken.
Jag hade begärt att få det hemsänt som brev, billigast.

På uthämtningsstället kommer tjejen på macken med ett stort paket.
Jaha, inte till mig då, tänkte jag.
Hon fixar nog två kunder i stöten.
- Jo, detta är ditt, sa hon, precis som om hon läst mina tankar.

- Måste vara nåt fel, sa jag.
Kände på paketet. Det vägde inget!
Paketet var 20 centimeter högt, 40 centimeter brett och 80 centimeter långt.

I detta paket låg två mindre paket, inslagna i kartong och plast.
Plus massa plast med luftkuddar.

Det jag köpte har måttet 50 centimeter långt och har bredden på 4 centimeter.
Ett vadderat kuvert och det hade nästan gått att lägga i min postlåda.
Oavsett vilket, blir man ju förbannad när man ser ett sånt gigantiskt paket till detta lilla.

Inte underligt det är dyrt skicka saker.
Tja, skicka saker och saker. Det var mest luft som skickades ju.
Miljövänligt?

Inga kommentarer: