Twingly statistik

5 maj 2007

Lita på svenskfotboll.se?

Hur fungerar egentligen resultatsrapporteringen på svenskfotboll.se?
Det enda som stämmer är väl möjligen resultat och kanske vilka som dömer matchen.
(Om man hårddrar det.)

Resten kan ni lugnt bortse ifrån.
Går man in på svenskfotboll.se och vill följa resultat så kommer ni se mängder av fel.
Det är inte svenskfotboll.se som gör fel.

Utan de som rapporterar.
Publiksiffrorna är en annan sak som man verkligen också kan ifrågasätta.

Jag vet inte hur det sköts med inrapporteringen, men kan lugnt konstatera att den fungerar inte.
Möjligen, ja, kanske rent av sannolikt, är det samma mönster i varenda division.
I så fall är det skandal.

Om jag ser ett resultat och läser om vilka som gjort målen, då vill jag kunna lita på att det verkligen är så.
Nu uppkommer rent pinsamma misstag.
Spelare som aldrig varit på plats har gjort mål!

Stavingarna på alla dessa spelare är ett kapitel i sig. Jag vet hur svårt det kan vara, men jisses.
Nä, det här ska sannerligen svenskfotboll.se ha bakläxa för, eller rättare sagt, de ska läxa upp sina rapportörer.

Nu över till publiken.
Enligt de officiella uppgifterna så har i div.III sydöstra, 2033 personer sett 12 matcher. Slår vi ut den nuffran per match så blir det 170.
Inga siffror som får en att hicka till.

Nu ska dock dessa publiksiffror tas med en stor nypa salt.
Några stämmer säkert exakt, andra gör det inte.
Så därför faller statistiken direkt.

Inte kul för de som tycker statistik och andra siffror är kul att jämföra.

Jag vill verkligen lita på att det jag ser och läser under svenskfotboll.se ska vara rätt.
Eller är det är bara jag som tycker det?

Alla gör vi fel, men nu har det varit lite väl mycket för att man ska kunna förbise dem.

Bättring, skärpning för böveln!
Annars kan man lika gärna ta bort information från svenskfotboll.se.

Inga kommentarer: