Twingly statistik

3 januari 2010

Lägg ner Expressen

Expressen tar som vanligt i så att de kräks.
Denna ledare tar dock alla priser.

Efter den läsningen är det extra kul att läsa en liten skit-tidning från Blekinge, Sydöstran.
Denna ledaren är vass!

Med detta vill jag också säga att ledarsidor ska ni banne mig läsa! De är viktiga.

Aftonbladets ledare är här ett gott exempel. Ett bra ledarstick, en ledare som faktiskt borde rendera i en större debatt.

Rent journalistiskt är det ett avslöjande också. Jag hoppas att det blir mer granskning och ifrågasättande framöver.
Fast på den punkten är jag kritisk.

Högermedia i Sverige är kolossal och vänstern får knappt en syl i vädret.
Därför tror jag att bloggandet kommer med många fina överraskningar framöver.
Om inte annat hoppas jag!

PS: Nä, jag önskar inte att Expressen läggs ner, bokstavligt. Men de måste nyansera sin bild om de ska bli trodda, det vill jag.

Inga kommentarer: