Twingly statistik

21 januari 2010

Nytt jobb - bokbläddrare

Jodå, bokbläddrare borde faktiskt kunna vara en gångbar yrkestitel, tycker jag.

Vilken som helst som hamnat i fas III borde kunna ansöka om detta jobb. Jobbet skall utföras på våra bibliotek och görs idag av…just det ingen.

Meningen är att dessa personer ska skaka om alla lånade böcker som folk haft hemma. Då kommer de sedan att vara rena från alla pälsdjurshår och människohår.

Det märkliga är att nästan alla mina böcker har mer könshår i sig från folk, än exempelvis hår från skallen. Tydligen många som vill läsa deckare i sängen, men gnugga för fan inte boken mellan benen, det är ju lite äckligt!

Vad dessa bokbläddrare också ska befria oss lånare från är smulor. Smulor från allehanda kex, skorpor, knäckebröd eller chips av alla slag.
Många dammiga böcker hade också mått bra av att komma ut lite i vinterkylan. Då skulle en del märkliga kvalster och annat äckligt faktiskt dö på kuppen.

Som ni hör behövs bokbläddrarna!
Det är alltså inte brist på sysselsättning i detta landet. Nä, det finns massor att göra. Gäller bara att vi inser det.

1 kommentar:

Peter Andersson sa...

Samhällskritik är svårt. Oftast är den bara tråkig. Men du lyckas blanda allvar och kul på ett sätt som jag aldrig sett inom bloggandet förut.
Jag tror att man måste gilla ironioch sarkasmer för att förstå dig rätt.
Med dina sköna stil hoppas jag få många fler timmar med härlig kritisk och underhållande läsning.
Jobba på!