Twingly statistik

30 januari 2010

Förtroendekris

Förtroendekris blev veckans ord.
Jag tänker på det när jag snabbt har känt av i media hur samtalen gått.
Polisen står inte högt i kurs just nu.
Förtroendekris på grund av en före detting till chef som varit ute på sexuella äventyr.

Nu tror jag att förtroendet för polis i allmänhet inte svärtas ner av denna saken.
En ensam gubbe som tydligen tänkt med fel huvud kan inte dra en yrkeskår i diket.

I så fall är det betydligt värre för Maud Olofsson. Centerledaren lyckas inte med mycket nu. Visst hon var glad över att kunna presentera en SAAB-affär, till slut.
Men vägen dit var snårig och hennes uttalanden i bil-affärer har varit allt annat än lyckade.

Nu KU-anmäls Maud också för turerna kring det så kallade bil-paketet. Ingen tycks veta hur det paketet ser ut, för ingen tycks ha sett nåt...
Ja, det är rörigt värre kring Maud.

Förtroendekris är bara förnamnet på centerledaren. Ute i landet pyser och det bubblar. Landsbygspartiet har övergett just landsbygden och hoppat över sina hjärtefrågor.
Hur ett anti-kärnkraftsparti plötsligt kan slå knut på sig själva, gör givetvis att väljarna ute i landet reagerar.
Som jag sagt innan: Det finns ingen anledning längre att rösta på partiet.

Förtroendekris är det ständigt kring ett namn som Stieg Larsson. Antingen gäller det hans jättearv, eller så gäller det huruvida han var en bra skribent eller ej.
Och nu kom så en våg av kritik mot vännen Baksi som skrivit om Stieg Larsson.
Mängder av fakta-fel i boken, hävdar nu författare och redaktörer bland annat.

Som extra lök på laxen läser jag om sjukskrivningar. Nu med ett annat lyse inställt.
Jag kan konstatera att vi har förmodligen blivit grundlurade å det grövsta.
Personligen har jag en längre tid misstänkt att nåt inte stämmer.
Men politiker har babblat på om sitt, kört över folk.
Klicka på länken till Dagens Nyheter och Aftonbladets Katrin Kielos.

Ja, snart har vi inget förtroende för någonting.
Undrar hur det kan ha kommit sig att det blivit så här.

 

Aftonbladet: Katrin Kielos, Sjukfrånvaron förklaras inte med överutnyttjande

Dagens Nyheter: Missvisande mediebilder om den höga sjukfrånvaron

Svenska Dagbladet: Före detta Expo kollegor om Kurdo Baksis bok lögnaktig bild av Stieg

Aftonbladet: Ett nersölat förtroende

Aftonbladet: Rikspolischefen chattade med läsarna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen bra läsning som du länkar till. Speciellt diskussionen om sjukförsäkringen.
Tack så mycket.

Nöjd läsare.

inspirerar sa...

Suveränt...jag tror att du inte vill missa det som jag informerar om på min blogg...

Väl Mött

Anonym sa...

Tackar och bugar också för fin bra läsning.