Twingly statistik

1 juli 2009

Byggare Bob

Byggare Bob är en hormonstinn yngling. Oftast man. Full med fula tatueringar.

Ni vet såna där dårar utan självkänsla och som tror att ju större de är desto mer respekt ska de få.
Om det är så, skulle jag massa respekt!
Nästan 100 pannor drar man inte ner hur lätt som helst.

Jag mötte en sån där Bob häromdan.
Han hade nått i snören framför sig och gick med bar överkropp, liksom för att visa sina fula tatueringar och den märkligt komponerade kroppen.

Eftersom jag ser dåligt undrar man ju vad det kan vara som finns i snören framför honom.
10 meter innan jag passerar ser jag.

Små hundar! Så små att de kunde vara typ en råtta, marsvin eller nåt. Ingen päls heller tyckte jag de hade. Och han hade tre stycken.

Bob stannade upp och började rafsa med sån där hundbajspåse, ni vet.
Skitkrovar ungefär lika stora som hasselnötter plockade han upp.

Jag tittar som fan, rent ut sagt. Vet ju inte riktigt vad jag ska tro. För mig är detta den smått osannolika kombinationen.

Bob upptäcker att jag verkligen noterar honom. Han tittar upp och skäms. Jag menar verkligen skäms.
Detta muskelberg till så kallad man….

Jag ler när jag passerar. Han tittar långt efter mig.
Utan att jag är ett muskelberg kände både han och jag vem som vann denna tuppfäktningen.

Det gjorde den äldre mannen med gubbamage.
Det vill säga jag.

1 kommentar:

Berit sa...

"Byggare Bob är en hormonstinn yngling. Oftast man."

Två härliga meningar måste jag säga.
Jag skrattade som bara den på jobbet åt detta.
Fick några konstiga blickar från kollegor som undrade vad som stod på.