Twingly statistik

23 juli 2009

Kastar handduken

Jag brukar kunna ställa till det för mig.

Idag var inget undantag, varför skulle det vara det?
Nä, så åter gör jag bort mig och riskerar nån from av anmälning.
Skulle inte förvåna mig ett djävla dugg, med den stora tur jag har…

Jag ska ta det från början…
Traskade runt i värmen och den kvava luften under förmiddagen. Blev nästan två mil innan jag kom hem.
Genomsvettig.

Väntade besök inom en halvtimme och räknade ut att jag hinner ta en välbehövlig dusch, byta om och sånt, ni vet.

När jag stänger av duschen hör jag att det ringer på dörren. Den är låst, så det hjälper inte vråla: JAAAA!

Slänger en handduk om livet och halkar fram till dörren, slår upp den.
Tror att min gäst står där.
Men icke!

Där står en parant kvinna i sina bästa år med en lapp i handen. Hon säger inget.
Lämnar över en lapp.
Jag tar den i handen och börjar läsa.

Oppps…där trillade handduken…
Ja, där står man i sin nakenhet och famlar efter en handduk som precis nått knäna.

Stora ögon från kvinnan.
Hon får lappen tillbaka och går.

Nu inväntar jag nån from av anmälan om sexuell trakasseri, eller liknande. Inget förvånar mig.

Efteråt tänker jag på kaffe-reklamens ett oväntat besök och ett avsnitt ur Seinfeld.
I Seinfeld var det George som tappade en handduk också efter dusch.

Han ville sen övertyga kvinnan om att den verkligen krymper i vatten.
Skit samma för egen del.
Liten är den och storleken har ingen betydelse.
Men djävlar så dum man känner sig.

Inga kommentarer: