Twingly statistik

4 juli 2009

Risken finns

En direktör behöver sol såväl som vitaminer
I Norden är det kallt och hårt och bara sura miner
Jag måste vila upp mig, skatten gör mig svag!
Jag tror att jag får hjärtinfrakt om jag inte ger mig av
Jag vill, jag vill, få komma dit där solen alltid skiner
Och krama vackra flickor och smaka dyra viner
Jag måste resa utomlands, säg har ni nåt förslag?
Javisst, res ner till Gambia, det senaste för idag!
Vingresor, Spies och Tjäreborg
Ordnar hotell med niggerboy
Brudarna strippar, suger och pippar
Inte för pengar utan bara för skoj
Vingresor, Spies och Tjäreborg
Ordnar hotell med negerslav
Exotiskt som fan, billigt och bra
För negrer de ställer ju inga krav!
Du Gambia, du fria, där kan jag ha det bra
Mitt företag det sköter sig själv så jag stannar nog ett tag!
Nu ska jag ut och roa mig, hur brukar man då roa sig?
Jag ringer på en niggerboy och köper ett förslag!
Jag ringer på en niggerboy och köper ett förslag!
Ja, välkommen till Gambia, ja.
Välkommen zu den Gambia, welcome to Gambia…
Välkommen till Gambia, sen börjar han att buga
25 öre får duga och en krona från min fruga
Hans ögon blir som femkronor, han kysser mina fötter
han springer upp och in och ut så jag blir riktigt trötter
nu får han skynda sig iväg för frugan vill ha nötter!
Gambia, Gambia, ett verkligt land, ett häftigt land med rytmer och färg i
Gambia, Gambia, här kan man verkligen känna sig bra och fri och..
åh det är så bra för oss som känner oss lite bortgjorda i Sverige ibland!
Välkommen till Gambia ja, willkommen in Gambia, welcome to Gambia, ja.
Ah. Hotellet vackra utsikt, ja? Alla glada i Gambia, ja? Solen skiner ja.
Åh. Gambia, Gambia, mitt hemland ja. Vi har äkta negerhona ja.
improvisation…
En snorig neger med ett sår kring munnen
Står mitt i vägen och vips försvunnen
han borde hållt sig på sin savann
han fick en krona så han försvann
Röd och tandlös står hans tolvbarnsmamma
Hon fick en tia och gick medsamma
Vi måste tänka på gästerna
hon borde nöjt sig med resterna
Hans pappa Knotben är lite drucken
halsen är torr och rösten sprucken
han sjunger stilla om protein
en negervisa så mjuk och fin
….
han dricker sprit
den bjuder vi på, som åker dit
- Nästa år så åker jag minsann till Gambia igen!

 

Så djävla bra. Än idag.
Risken Finns

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer ihåg denna. Var kan man lyssna på denna låt ?