Twingly statistik

23 februari 2009

Skadestånd nästa

Oj, oj!
Går nu in på vecka två med problem med myndigheter.
Känner mig snart som en riktig rättshaverist.

Fick i alla fall meddelande idag om att a-kassan felbehandlat mig.
Alltid nåt!
Så nu ska de skicka hem ett brev till mig också.

Där ska jag läsa mig fram till hur jag sedan kan ställa skadeståndskrav på staten.
Ja, det tar verkligen på krafterna att hamna i kläm.

Om detta och lite annat har jag precis mailat en högt framträdande politiker.
Har nämligen två funderingar på hur vi kan lindra såna här saker.
Förhoppningsvis rör det upp lite damm så att de som bestämmer förstår vad som händer vanliga medborgare.

Eftersom vi lever i en demokrati är det också vår förbannade plikt att säga till om orättvisor vi faktiskt kan hamna i.
Vi får väl se vad det slutar med...

För egen del kommer jag i alla fall yrka på skadestånd, dels för de faktiska pengar som inte kommer betalas ut, men också en summa pengar för de extra kostnader jag ådragit mig.
Jag får fundera lite på hur en framställan ska göras.

Är liksom inte varje dag man hamnar i en sån här situation.
Om du blivit drabbad berätta gärna om dina erfarenheter.

Inga kommentarer: