Twingly statistik

20 februari 2009

Bunta ihop....

Idag är det dags för del två i a-kassan.

Efter ett besök på arbetsförmedlingen blev ingen av oss klokare.
Trots samtal med a-kassan!

Grejen är den att jag blivit lovad nya kassadagar för att stämpla.
Men i måndags fick jag besked om att det inte skulle bli så.
Vet då via min internetkassa att jag skulla ha 18 dagar kvar på min stämpling.

Men jag ligger på minusdagar. Eftersom min sista stämplingsdag tydligen var den 5/2.!
Arbetsförmedlingen är helt tagna på sängen. De har heller inget fått veta förrän i måndags.
Och endligt vad de fått för uppgift skulle jag ha 50 dagar kvar att stämpla i vecka 2 2009.

Snurrigt?
Ja, detta är rena cirkusen.

Efter diverse mailande fram och tillbaka med a-kassa och fack inser jag att nåt måste göras.
Helt oförskyllt har jag hamnat i ekonomisk knipa.
Får nämligen inga pengar alls i februari.

Så nu har jag kopplat in min vice ordförande i fackstyrelsen i Stockholm på fallet.
Vi snackade en ganska lång stund igår på telefon.
Han stod och väntade på ett tåg någonstans.
Och jag väntar besked.

Men han lovade att om jag mailade över den dokumentation jag gjort i ärendet, så skulle han bolla det vidare med a-kassans chefshandläggare.
Även på arbetsförmedlingen blir det nu en diskussion mellan min handläggare och lokala chefer.

Som ni förstår är det knivigt.
Och egentligen kan jag ingenting göra.
Jag har gjort precis allt i min makt för att inte hamna i situationen.
Men lik förbannat så hände det!

Egentligen låter problemet som en skitsak, men för mig är det inte det.
Lägger jag sen till ett par ytterligare saker, som jag inte tar uppp här, då är det redan för mycket.

Sedan i tisdags har jag inte sovit med någon reda alls.
Har ett djävla tryck över bröstkorgen som tynger allt mer.
Blir sittande smått apatisk och försöker bara lugna ner min andning.

Som grädde på moset slog världens gikt-attack till igår eftermiddag. Den kom från klarblå himmel och drabbade mig totalt.
En sån attack är grym.
Man blir helt utslagen. Oftast kan man få någon signal innan det bryter ut.
Men inte nu.

Fullproppad med mediciner känns det lite bättre idag. Borde rent av sjukskriva mig.
Men det kan jag ju inte heller göra. Allt eftersom jag inga kassadagar har kvar och är inte inskriven på annat heller.

För tillfället har jag hamnat mellan arbetsförmedling och a-kassan.
Förmodligen blir det väl en juridisk fråga också hur det ska sluta.
Detta allt medan jag själv tappar orken.

Hoppas nu innerligt att ett besked kommer innan helgen.
Annars vet i fan vad jag gör.

Lars Ekborg: Bunta ihop...

Inga kommentarer: