Twingly statistik

13 februari 2009

Dålig stil

"Gasflaskor
Vi misstänker att det finns gasflaskor till svetsaggregat och dyligt i något av era garage.
Det är absolut förbjudet enligt brandskyddslagen. Så vi kommer den 18/2 mellan kl.. 13.00-14.00 att tillträda era garage för kontroll.
Om ni inte tillåter att använda huvudnyckel, så hör av er till xxx på telefontiden."

Undertecknat min hyresvärd.
Så såg lappen ut som låg i min brevlåda.

Jodå, visst hyr jag ett garage. Men....
Men jag hyr bara ett enda, plats för en ynka liten bil.
Därför känns orden "något av era garage" märkliga.

Fast det värsta är väl kanske ändå att man tydligen är misstänkt.
Så pass misstänkt att hyresvärden ska in och kolla!
Någon måste givetvis tipsat hyresvärden om att det finns gasflaskor.

Fast att de skulle finnas i mitt garage....
De som känner mig vet att jag knappt kan skruva in en skruv, än mindre ha svetsaggregat till nån nytta.
Hyresvärden kommer inte hitta ett skit i mitt garage.

Att man vill göra en övergripande kontroll det kan jag förstå.
Men inte hur man uttryckt sig som i detta brev.

Inga kommentarer: