Twingly statistik

17 februari 2009

Lite irriterad idag

Idag är jag så förbannad att jag är illblå i ansiktet.
Arbetslös kan man ju vara, men hastigt och lustigt är jag dessutom utförsäkrad.

Ja, detta är en märklig soppa jag hamnat i.
Dagen innan julafton 2008 fick jag via min internetkassa besked om att jag uppfyller krav för att få nya stämplingsdagar.
Har det dessutom sparat i form av skärmdumpar.
Var en fin julklapp tyckte jag och min handläggare på arbetsförmedlingen.

Ibland skriver de ju lite krystat, så jag frågade extra om detta då.
Jodå, jag skulle få nya dagar. Signerat med nån från fackets a-kassa och allt.

Igår var jag inne på min internetkassa. Då stod där nåt om att det skulle jag inte alls få!
Panik, förstås.
Skickade nytt meddelande och undrade om de kör med dubbla budskap.

Fick svaret i morse. Nä, inga nya stämplingsdagar, du bör genast kontakta arbetsförmedlingen. Samt att eftersom jag jobbat två veckor i höstas, skulle jag genast skicka in arbetsgivarintyg på de dagarna.

Måttet var rågat!
Skickade som svar att de behandlat mitt ärende uruselt. Och att arbetsgivarintyg var inskickat sedan mycket länge.
Ännu inget svar på det...
Om jag var förbannad?
Gissa.

Kastade mig över telefonen till arbetsförmedlingen. Snackade med en trevlig kvinna i Luleå. Hon fattade inte heller vad som gått snett.
Nu ska jag skrivas in i jobb- och utvecklingsgarantin omedelbart.

Här kommer givetvis dyka upp problem så det smäller om det.
Nu är det nämligen inte a-kassan som ska stå för mina utbetalningar.
Utan försäkringskassan.
Och då vet man ju hur det kan gå.

Jag ser ekonomiska problem framför mig per omgående.
Vet folk i min egen närhet som gått utan ersättning sedan långt innan jul.
Det blir verkligen en ljus vår man går fram emot.

Men jag kommer också att kontakta mitt fack. Givetvis vill jag att de går till botten med detta. Inte fasen ska man acceptera att behöva bli behandlad på detta ruttna sätt.

Ja, jag är fly förbannad just nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Upp o hoppa med dig Karlsson!
Låter inte likt dig detta.