Twingly statistik

3 januari 2007

Pang och booom!

Så var det ett nytt år igen.
Tiden går så förbannat fort.
Alla säger det också.
Både gammal som ung.
Innan var det bara gamla som tyckte tiden gick fortare och fortare.

När nu också ungdomar känner så, då kanske man ska ta sig en funderare över saker och ting.

Idag är det den 3/1 och fortfarande hör jag smällar runt mig.
Alltså nyårsraketer.
Eftersom jag bor inom tätbebyggt område så hoppas jag givetvis att det är laglydiga medborgare som firar nåt.
Och då ska de banne mig ha ett polistillstånd!

Jo, så säger lagen.
Och den ska vi ju följa.
Ingen fan bryr sig om den.
Polisen kan inte heller ta alla som inte har tillstånd.
Det skulle bli rena kaoset.
Och än värre, de skulle förmodligen aldrig klara av alla polistillstånd heller.

Det är detta som kallas moment 22.
=====================================

God fortsättning, tjatar alla.
Redan efter julafton börjar det.
Sedan tror jag det slutar lite efter allhelgona.

Fortsättning på vad?
Och hur farao vet folk att den varit god och ska bli god?
Sitter de och spår?
=====================================

Jaha, så fick då Saddam silkessnöret då.
Eller, det vara kanske mer snöre likt en tross.
Om halsen och knak, så var han borta.

En tyrann som framställts som det värsta vi hade på denna jord.
Okej, det var nog ingen rolig gubbe det.
Men det skiter alla dem i som tjänat massa pengar under de år han styrt och ställt.
Pengar luktar som bekant inte.

USA har sedan decennier tillbaka koll på vad som händer i arabvärlden.
Man tillsätter folk, likt Saddam, och andra.
Saddam tillsattes för att starta krig med Iran.
Man tar bort olämpliga personer också. Rena avrättningar faktiskt.

När sedan Saddam och Usama vände USA ryggen så skulle de "rökas ut ur hålorna".
Ett snack som Bush fått äta upp.
Oroligheterna i Irak tenderar att bli ett modernt Vietnamn.
Afghanistan är rena grusgropen kvar sedan USA lämnade landet.

Nä, dags att USA och Bush i spetsen också får ställas till svars för vad de verkligen ställer till med i andra länder.
Krigsförbrytare och terrorist känns plötsligt som förnamn till Bush.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att du nästan ville skydda Saddam.
Men jag tror jag förstår ditt tänk.
Ibland är du lite krånglig att följa med.

Anonym sa...

Märkligt!
Två dagar efter att du skrivit om Saddam och Bush, så läser jag i en tidning där man frågar sig: när är det dags att hänga även Bush.

Det kan man kalla påpassligt.
Och faktiskt håller jag med dig.
För djävligt detta som sker.

Och till skillnad från den anonyme, så ser jag inga besvär med att läsa det som skrivs här.