Twingly statistik

8 januari 2007

Slut med snuttandet

Att bli en bra bloggare.
Det har skrivits spaltkilometrar i detta ämne.
Alltså hur man ska skriva för att få massa besökare.

De enkla tipsen är, skriv kort och ha en varierad blog med ämnen.

Att skriva kort menar man är ett måste.
Folk orkar inte läsa, heter det.

Tänk, jag bryr mig inte ett skit om detta.
Min avsikt med en blog är inte att få tiotusentals besökare varje dag.
Som ska läsa tre rader text.

Nä, det köper jag inte.
Jag skriver när jag känner för det.
Och jag skriver olika långt.
Ibland kort ibland långt.

De som inte orkar läsa, får helt enkelt låta bli det då.
Så enkelt är det.

Det finns nämligen en fara i "snuttifierandet" som nu sker i vårt samhälle.
Överallt sker detta.
Inte minst i våra nyhetsprogram på de kommersiella TV-kanalerna.

Kort på nån minut drar man över ett ämne, sedan in med reklam och sedan dags för nästa världshändelse.
Man hinner inte få fram nåt djup i nyheterna. Inga analyser görs till varför det ser ut som det gör, bakgrundsfaktan uteblir oftast också.
Vill ni veta mera, gå då in på wwww........
Ni känner igen tugget!

Jag gillar SVT starkt. De har bättre tyngd i sina alla program.
De satsar på program som inte hade varit möjliga i andra kanaler eller andra länder.
Visst, det kostar lite pengar att betala sin licens.
Men det är det verkligen värt.

SVT:s höst 2006 har varit enormt stark och redan nu in på 2007 fortsätter bra serier.
Serien om Wallenberg, Fredrik Lindström, David Attenborough...listan kan göras lång.

För den som gillar sport så håller SVT världsklass.
Deras produktioner är genomtänkta och mycket bra.
SVT är numera lite mer än ettan och tvåan.
Kunskapskanalen är en klar favorit. Här finns alltid något intressant att se varje kväll. Här finns tid för diskussionen och djupet, likaväl som i SVT24.
En kanal med rejäl bredd.

Bäst med den statliga televisionen är ändå att man lät Lennart Nilsson tillsammans med nestor Bo G Eriksson göra produktioner som ingen tidigare skådat.
TV-programmet Vetenskapens Värld var det bästa man kunde se under Bo G:s ledning.
Han program om Birka var enastående.

Nu är det dags för SVT att på allvar göra en serie program om både mästerfotografen Lennart Nilsson och programledare Bo G Eriksson.
Det är de banne mig värda!

Inga kommentarer: