Twingly statistik

12 januari 2007

Följetongen....

Följetongen om sd-snubben fortsätter:
Nu skriver vi ett nytt kapitel i denna människas liv.

Häromdagen grät han ut i tidningen eftersom han nu inte får något politikerarvode som alla andra i fullmäktige.

Och vet ni varför?
Jo, sd-snubben har legat vårt samhälle till last de sista 15 åren och inte gjort sitt.
Han har levt på socialbidrag.
Nu valdes han in till fullmäktige i höstens val och skulle också vara berättigad för arvode.

Men till detta sa alltså kommunen nej.

Och då gnölade sd-snubben:
- Jag är nog den enda politiker som jobbar gratis!

Nu känner han sig förföljd.
Ja, det får man verkligen hoppas.
Jag får då banne mig ingen ro i min kropp förrän denne sd-snubbe betalat tillbaka till vårt samhälle.

Sd-snubben är dyrare än ett helt koppel flyktingar.
Tyvärr finns det väl ingenstans man kan utvisa sd-snubbar till.
Därför är det väl lättare slänga ut flyktingar.

Men i mina ögon vet jag vilka som bäst hade kunnat skeppas ut - någonstans.

Inga kommentarer: