Twingly statistik

27 januari 2007

Äta fint

Visst är det skönt att komma in på en kanonrestaurang och bara bli bortskämd?
Det blev jag och några arbetskamrater.

Vi gav oss den på att verkligen käka och dricka gott. Skit samma vad det kostade.
Och som vi åt!
Förrätt, huvudrätt, efterrätt, gott att dricka hela vägen med maten, sedan avsluta med stark espresso och lite konjak.
Ja, jisses! Det är banne mig som en orgasm!

Länge och väl smackade vi i oss av alla möjliga smaker. Vi pustade mellan rätterna. Drog efter andan, sen skyfflade vi ner ny näring till våra kroppar.
Vi mådde perfekt.

Efteråt stod vi ute på gården, summerade lite snabbt.
- Super! var ungefär den samlade kommentaren.
Men kompisen bredvid sa inte mycket.

Så vi frågade vad han tyckte.
Han drog lite på svaret...började sedan berömma, gick från förrätt till huvudrätt och avslutade med efterrätten.

Och det var när han kom till kaffet....
- ....fast de där små chokladbitarna till kaffet var banne mig inte alls goda, sa han.

Vi andra tittade och gapade.
- Choklad? fick jag visst ur mig. Jag såg ingen choklad.

Det visade sig vara nåt helt annat kompisen hade tuggat i sig.
Nämligen råsocker.

Inga kommentarer: