Twingly statistik

28 december 2006

Innanför pannbenet

I dagens upplaga av Aftonbladet finns ganska go läsning.
Och jag menar inte de så kallade nöjessidorna.
De ger mig inte ett skit.

Fast ibland rycker förstås byxormen till liv, det ska erkännas.
Jag är mycket svag för kvinnor, ser de bra ut så liksom rycker det till.
Men sedan brukar det lugna ner sig.
I alla fall om det inte kvinnor på bild.
Alltså när de väl börjat prata.
Jisses!

Häromdagen mötte jag ett fullständigt proffs i vara kvinna. Men snacket..oj...oj.
Jag tror inte hon hade nåt rätt alls.
Hon kan inte heller skylla på att vara full eller drogad av nåt.
Nä, hon var bara stendum.
Och gubbarna drogs till detta likt flugor till koskiten.

Hon nobbade dem. Jag spanade inte ens in spånet vid bardisken.
Försökte gömma mig istället.
Det gick liksom inte.
Hon såg mig och sen vips var hon i knät och gnydde.

Då kan det ju uppstå pinsamheter så jag kopplade snabbt ett grepp och hon fick sitta själv. För så pass gammal var hon ju.
Sedan skulle vi inleda nån form av snack.
Det brast efter ungefär en minut.
Hon hade inget att komma med och när jag försökte så hade hon ingen aning om vad jag bubblade om.

Nä, det var ytterst tråkigt.
Jag gick. Hon följde efter som en gammal hund.
Ja, och sen hände lite saker...som jag inte går in på här.
Men vi utnyttjade varandra, det gjorde vi allt.

Jag tänker på detta spån när jag läser Aftonbladet idag.
Journalisten Peter Kadhammar gör en förträfflig beskrivning över dagens journalistik.
Han gör jämnförelsen mellan kriget i Irak och Linda Rosing.
Läs Peter Kadhammars artikel.
Den är mycket bättre än du kan tro.

Att vara dum är inte brottligt det lilla minsta. De dumma klarar sig oftast bäst av oss alla. Att vara intellektuell är väl snart att jämnföra med nåt slags handikapp.
Jag skulle så gärna vilja träffa kvinnor som faktiskt har lite innanför pannbenet också.
Var finns ni?

Och ja, ni kan se detta som en kontaktannons.
Så svara på ni goa kvinnor med hjärnan i behåll.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ala som bloggar är loosers!
Ingen vill ta i dig med tång.
Kom igen och var en riktig man så ska du få mina stora bröst.

Anonym sa...

Du anonyme.
Antagligen begriper du ingenting här i livet.
Väx upp för fan.

Att komma med såna påhopp, dessutom anonym, urlöjligt.
Möjligen att du känner bloggaren, jag vet inte, men att kasta ur såna saker gör ingen bättre värld.

Anonym sa...

Glömde en sak.
Kram på dig zappa.
Och nej, jag har ingen aning om vem du är. Men tycker du kan få en kram ändå.
Det där med byxorm låter förstås lite kul :-)

Anonym sa...

Peter Kadhammar är nog det bästa vi har i detta landet just nu.
Hans böcker och artiklar är värda att läsa.
Bra att du noterar honom.
Gott Nytt också!

Anonym sa...

Hur går det med annonserandet? Jag kanske också skulle annonsera efter någon. ;-)

zappa sa...

Ja, du U:et!
Det var väl ingen större framgång...

Jag väntar fortfarande på att nåt ska hända.
Verkar som att inte så många kvinnor är läskunniga....:-)