Twingly statistik

6 december 2006

Fuglesang byter mot regeringen


Jag är en av landets bästa skattebetalare.
Inte så att jag betalar mest. Men jag betalar ta mig fan för allt.
Jag säljer och köper inte ens svart.

Under alla mina år har jag aldrig betalat svart för någonting eller fått en spänn svart för mina tjänster.
Egentligen är jag helt perfekt!
Drar på mig lagom många parkeringsböter också, så att kommunerna får in lite stålar.
Men inte för många per år så att man råkar illa ut.
Bara så där lagom som vi ska vara i lagomlandet Sverige.

Lägg sedan till mitt drickande. Jag handlar på Systembolaget, köper bara dricka av staten.
Det vill säga för de pengar jag får över, när skatten är dragen, går jag och lägger ännu mera pengar till staten!
Och när det gäller drickan är det liksom inte bara momsen vi talar om.

Där emot är jag, och någon miljon personer till, heligt förbannade att det svenska snuset nu ska straffskattas.
Det kommer bli svindyrt att lasta upp en prilla under läppen efter nyår.
Nästan lika dyrt som att börja röka!

Ja, den politiken är det sannerligen ingen som begriper.
Men jag tror jag vet svaret.
Det fina folket håller väl inte på med snus.

Snacket måste liksom varit:
Sånt äckligt under läppen.
Bara gamla snusgubbar som sysslar med sånt ju.

Det är förmodligen lite väl arbetarklassmässigt att snusa.
Ungefär som att hockey och boxning inte heller passar i de fina salongerna.

Nä, tacka vet jag en rejäl dos kokain rätt upp i snoken.
Det är grejer det!
Då får man vara med det fiiiiiiina folket, kanske skriva nån bok, sedan vara med i nåt TV-program.....

Fy fan!
============================
Kan vi inte låta Fuglesang vara kvar på jorden? Han är ju duktig, har bra utbildning och verkar vara en hyvens kille ju.
Bättre skicka upp den nya regeringen i omloppsbana.
Kanske vi tar dem till nåder, när de själva bett om ursäkt.

Nu visar de mest förakt ju.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du verkligen att vi bör förstöra miljön i rymden?
Stackars marsmänniskor, då :-)

zappa sa...

Ojdå Thomas!
Tänkte inte på det....

Men vart i helskotta ska vi ta oss till?
Kanske det finns andra bra lösningar?
Att lämna avfall i rymden till marsianerna är det sista jag vill.