Twingly statistik

19 januari 2009

Monsterbilen

- Fin va? utbrast kvinnan och hoppade ut från bilen.
Tja, bil och bil....

Ett stort as till bil. En sån däringa så kallad stadsjeep.
Den blänkte i lacken och tog upp två parkeringsrutor.

Klart man tittar, alltså.
Och det var då hon utbrast det lite så där...
- Fin va?

- Du eller bilen? sa jag inte.
- Visst är den häftig. Sprillans ny, sa istället kvinnan.

- Jo, men man undrar ju liksom. Vad har man för nytta av ett sånt monster? Att i dessa tider köpa en sån bil fattar man ju inte. Var därför jag fånstirrade, sa jag.

Kvinnan snörpte på munnen, sa inget försvann snabbt småspringade iväg.
Den fina kvinnan blev på dessa två minuter som gick helt förkrossad.
Hon kom som den finaste vindruva, men lämnade likt ett skrynkligt russin.

Jag menade inget illa mot henne.
Men jag har så förbannat svårt tycka om människor som ska försöka bräcka på ett sånt sätt.

Inga kommentarer: