Twingly statistik

21 januari 2009

Håll dem kort - högerextremer

Fick nån skit i min brevlåda häromdan.
Trots det står klart och tydligt: "Reklam. Nej tack!"

Jag begär inte att de idioter som la pappret i min brevlåda skulle fatta.
Det var nämligen utdelat av några rejäla högerextremer.
Kollade in deras så kallade punktprogram.

Då blev man inte glad. Nåt av det värsta jag sett.
Saddam Hussein, Pinochet, Stalin, Hitler och självaste Bush känns som rena mysfarbröder jämfört med det jag läste.

Det var en så vidrig rasistisk syn som framställdes att man blev illamående.
Vad som är svårt förstå är hur ända in i glödheta personer över huvudtaget kan känna samhörighet med dessa extremer.

Man undrar ju egentligen vad som felar?
De kan helt enkelt inte ha alla hönsen hemma, eller vad man nu säger.

Samtidigt som skiten droppade ner på min hallmatta, hann jag inte ut och kolla vilka dårar det var som lämnat skiten.
Det första de hade fått göra?
Plockat upp skiten från golvet, givetvis!

Så satte jag en annan dåre på plats för flera år sedan. Var också nån sån där högerextrem som skulle "informera om dagsläget i Sverige".

Då fick jag frispel och for ut i trapphuset.
Nedspringande kom en yngling.
- Du tappade nåt på min hallmatta, sa jag.
- Läs det, sa dåren.

- Plocka upp skiten. Jag tar inte i det med händerna, dundrade jag tillbaka.
Sen skulle fanskapet börja prata och argumentera.
Det hade dåren inte mycket för.
Efter mindre än minuten var slaget över.

Alltså det verbala slaget.
Fast, ska erkännas, det var banne mig inte långt borta till att jag gjort ett utfall och fällt dåren.
Med svansen mellan benen fick dåren plocka upp sitt "informativa blad".

Den kvällen svallade mina känslor. Jag var tokförbannad!
Kunde knaoppt sova med tanke på vilka dårar det finns i detta landet.
Och till allt elände får de gå lösa!

En del tror att man ska bli trakasserad i efterhand och hotad för att man säger ifrån. Det kan man bli. Men den risken är minimal.
Jag anser att trots vi bor i en demokrati så får det banne mig finnas gränser.

Dessa dårar med såna högerextrema åsikter är värre än den värsta ohyra!
Mot dem ska vi givetvis slå tillbaka.
Allt annat är fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fy fan.
Fattar inte heller hur de kan hålla på.
Känner många så kallade blattar och svartskallar som är fan så mycket bättre än svenskar.

Anonym sa...

Håll dem kort var rubriken.

Kom att tänka på en film: Häng dem högt!