Twingly statistik

31 januari 2009

Glömmer aldrig

Jaha.
Det finns inget nytt under solen, säger jag.
Läs Aftonbladet
När jag och mina klasskamrater var tolv år gamla fick vi också dela på oss.

Läraren frågade om några frivilligt ville byta klass. De fanns.
Men var för få.
Resten fick sedan en lott.

Vara kvar eller lämna.
Det var grejer det!
Den spänningen och den gråt som sedan följde glömmer jag inte.
Läraren blev på senare år fackets företrädare.

Men så här har det alltid varit.
Inget nytt, alltså.
Och jag är snart 48 bast, men kommer ihåg...

Lika väl jag kommer ihåg den mobbing som förekom. Några av de värsta av dem lever knappt, jag sörjer dem inte. Kan inte sörja dem.
Såna djävlar, alltså.

Ett flertal av dem har blivit bättre människor på äldre dar, det ska jag säga.
Men de sår de gjort i mitt liv kommer jag aldrig att glömma.

Läs Aftonbladet

Inga kommentarer: