Twingly statistik

25 oktober 2011

När internet dör

Åter igen en ny internetleverantör som ska ge mig bredband.
Jag har tappat räkningen på vilken gång i ordningen det är ett nytt företag med i bilden nu. Och då ska ni veta att jag haft samma leverantör i tio år.

Jag har aldrig bytt. Men bolagen kommer och går.
Från början var det ett lokalt bolag som skötte rubbet. Gjorde de inte som man sa kunde man åka dit och slå näven i bordet.

Sen hamnade min leverantör i ett bolag i en grannstad. Fortfarande någorlunda lokalt ju. Men nu är loppet kört. Jag vet inte var de har sitt säte och jag bryr mig allt mindre.

Men skiten ska banne mig fungera. Allt fler väljer att sitta hemma och arbeta. Då är det minsta man kan begära att internetleverantören kan upprätthålla en linje in och ut.

Just när jag skriver dessa rader ligger mitt internet nere och istället för att leverera texter och bilder till två tidningar sitter jag fast i teknik som inte fungerar.

Tekniken är inte ny längre och när det strular måste man helt enkelt göra snabba lösningar. Min internetleverantör får inte speciellt många fler försök att ge mig bredband. Minsta lilla strul och jag kommer överge.

Till sist undrar man ju vad alla ska göra när internet dör. Inga smarta telefoner för folk att sitta och blänga i ju. Tänk om folk måste börja prata med varandra?

Nu kommer inte internet att dö. Det var ju jag som såg till att alla skulle få internet. Jag fixade även bredband i Sverige, sen fixade jag den första svenska webbläsaren också.

Ja, det visste ni kanske inte. Men så hade det kunnat låta om jag var moderat.

Inga kommentarer: