Twingly statistik

14 oktober 2011

Dags att rensa i partiet

Ja, nu är det dags att ta bort ogräs ur stenpartiet (sossarna). Man sjunker som ett ankare och sitter snart fast i lerig och geggig sjöbotten som suger ner ankaret ännu mer.

I partiet finns illojala sossar. Det är min enda slutsats av allt detta. För hur kan annars media hänvisa till så pass många källor som man ändå gör?
Media kan givetvis hitta på, men det vore att gå lite väl långt.

I så fall finns bara en enda räddning för partiet nu. Rensa upp och titta över partiet rejält. Ta bort de som sitter på tunga poster och som inte tror på Juholt. Bara bort med dem illa kvickt.

Antingen finns förtroende eller inte. Något mitt emellan existerar inte. Om jag hade en chef som jag inte trodde på, då skulle jag sluta. Och det har jag gjort från två arbeten, just på grund av den orsaken.

Sossarna behöver inte ha fler sänken inom sitt parti. Därför uppmanar jag till rensning och det med det snaraste.
När vi behöver en stark opposition mot regeringen håller det inte att tjabba som sossarna gjort.

Å andra sidan måste ju regeringen Reinfeldt bara njuta av tillfället. De slipper kritik medan ett parti är i totalt fall.
Nä, reparera snabbt som fan nu Juholt och kompani.

Skulle ni behöva extra förstärkning så hör av er till mig.

 

Martin Mobergs betraktelser: Första stegen för Juholt och sålunda (S) nu tagna, pro primo förtroende från VU och pro secundo

Inga kommentarer: