Twingly statistik

20 oktober 2011

Dags att ta parti

Nu är det dags!
Jag ska minsann engagera mig politiskt. Och jag menar verkligen engagera mig.

Redan som tonåring fanns jag aktiv i ett parti. Efter nästan 10 år släppte jag det partiet och sen var det tyst. Men i början av 90-talet engagerade jag mig igen. I ett annat parti.
Sedan dess har jag varje år fått information och betalat pengar till partiet. Nu ska jag banne mig ge mig in och påverka i partiet också.
Det är det minsta jag kan göra.

Mina hjärtefrågor kan vara många. Men ska jag hitta ett par punkter så blir det: friluftsliv, turism, skola, arbetsmarknad, allmän-nyttan.
Här kan jag göra en insats och är beredd att ställa upp.

Nu är det faktiskt upp till partiet att se om de verkligen vill ha mig aktiv.
Vilket parti jag vill vara aktiv i kan knappast vara en svår fråga att lista ut….

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen! Jippie!
Karlsson, för fan. Detta har många bara önskat sig. Din frispråkighet och ditt kunnande om många områden är en enorm tillgång.