Twingly statistik

8 april 2010

Man ser det man vill

Loggor? Hur viktiga är de egentligen?

I två år har allsvenskan, damallsvenskan och superettan haft nya loggor. Så nu är de inte nya längre.
Men det är först i år jag tänkt och verkligen sett dem.
Allsvenskans logga blev jag inte ett dugg klok på när jag såg den första gången. Dels var loggan publicerad i litet format, sen gick den i svart/vitt också.

Då trodde jag det var en logga om globen, kanske nåt med golf? Jag såg helt enkelt inte att det skulle vara ett "a" i loggan. Såg istället det andra.
Så enkelt är det att missuppfatta saker och ting.

För svensk fotboll tog det ungefär ett år ta fram de nya loggorna. Genomslagskraften i detta kan diskuteras. Hur som helst, loggor är viktiga symboler och det måste per automatik vara självklart vad det handlar om.
Det är det som är det svåra.

Inga kommentarer: