Twingly statistik

28 april 2010

Djävla gubbar

Jag är ingen direkt fan av Mona Sahlin.
Men det finns ju gränser ändå. Hon sköter sig ganska bra, tycker jag.

Så dimper då dessa djävla gubbar upp som heter Littorin och Odell och pratar choklad!
Ett påhopp som inte ens når upp till underlivet. Det liksom fastnar redan vid ankeln.

De pratar om att låna.
Är det inte det regeringen själva gör för att få till skattelättnader?

Lägg ner, säger jag bara.
Om man fortsätter i samma stil så kommer det slå stenhårt tillbaka.
Oppositionen kan å sin sida damma av lite om hur det sist gick för Sverige med borgerlig regering.

Jag kan svara: Det gick käpprätt åt helvete!

Vi vanliga väljare vill inte ha denna förbannat dåliga debatt. Om ni håller på och stänker dynga på varandra så kommer det sluta med att allt fler stannar hemma från valurnorna.

Därför har ni, kära politiker, ett stort ansvar.
Man tar dock inget ansvar genom att bete sig som om man inte ens lämnat sandlådan.

Å andra sidan får faktiskt småbarn lära sig vad som är rätt och fel.

- Det är inte okej, brukar ett glin på knappt tre år säga till mig.
De orden passar jag vidare till Odell och Littorin.

 

DN: KD-tal om.....fick rödgröna att ilskna till

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Frimicklaren Odell är, som så ofta sådana är bakom masken, en elak djävel. Hoppas hans skitparti åker ur riksdagen med dunder och brak.

Anonym sa...

Hållr med.
Både Karlsson och Hollis.
Detta kommer bara att slå tillbaka.

Bra skrivet!